Lessen

Ik wil beginnen met yoga. Welke les is geschikt?

Alle lessen zijn in principe geschikt als eerste les, behalve lessen waarvan is aangegeven dat ze niet geschikt zijn als eerste les. Je kunt zelf bepalen aan welke les je wilt deelnemen. (zie lessen) Op het rooster staat de intensiteit van de lessen aangegeven. Sommige lessen zijn vooral ontspannend, terwijl andere lessen inspanning en ontspanning combineren. Het fijnste is om bijvoorbeeld 2 verschillende lessen/docenten te proberen, om te kijken welke vorm het beste bij je past. En dit kan ook een moment-opname zijn, de ene keer heb je een behoefte aan een rustige les maar je wilt wel in beweging zijn (bijvoorbeeld yin-yoga) de andere keer wil je weer vooral aan fysieke conditie werken (bijvoorbeeld een ashtanga-les) dit is helemaal aan jezelf en leuk om af te wisselen!

Hoe kan ik deelnemen aan een (proef) les?

Uiteraard kun je deelnemen aan een proef les. Je kunt de proefles aanschaffen door je eerst te registreren, een ( proef) les te kopen ) en dan online je les reserveren. Als je wilt deelnemen aan een langere les, dien je de optie ‘2 proeflessen’ te kiezen, aangezien de lessen van 105 minuten of langer voor 2 lessen tellen.

Zie hier een filmpje met duidelijke uitleg!

Wat moet ik meenemen voor een (proef) les?

Je kunt deelnemen aan de les als je deze online hebt aangeschaft en hebt gereserveerd. Het doorgeven van je naam bij de balie is dan voldoende. Qua kleding is het vooral handig dat je er lekker in kunt bewegen. Sportkleding is over het algemeen prima. Je mag uiteraard je eigen mat meenemen, maar alles is in de studio aanwezig.

Ook zijn er yogamatten te koop het kan fijn zijn om een eigen mat aan te schaffen. De matten worden dagelijks schoongemaakt, maar voor je eigen comfort & hygiëne is een eigen mat fijner.

Bij Yoga Point kan je ook goede kwaliteit matten bestellen van het merk Manduka en andere yoga accessoires; zie de webshop.

Kan ik met 2 proeflessen op één naam ook voor iemand anders reserveren naast mijn eigen reservering?

Lessen zijn altijd persoonlijk op naam, heb je eenmaal 1 proefles gereserveerd voor een bepaalde les dan kan je niet de 2e proefles ook op dezelfde naam reserveren als het voor dezelfde les is.
Iedereen moet apart een proefles aanschaffen en dan de les reserveren, je kunt dus niet op 1 naam voor 2 personen reserveren, ook al heb je 2 proeflessen aangeschaft.

Kan ik zelf bepalen waar en wanneer ik de lessen volg?

Ja, je bepaalt helemaal zelf op welke locatie je lessen volgt en wanneer je de lessen volgt binnen de gekozen termijn. Als je gemiddeld 1 x per week kunt deelnemen dan kun je dus ook de ene week niet komen en een andere week 2 keer deelnemen. Je bent daar flexibel in.

Kan ik de lessen volledig online reserveren/annuleren?

Ja, lessen kunnen online in je eigen account worden gereserveerd en geannuleerd. Het reserveren kan tot vlak voor aanvang van de les (houdt er rekening mee dat je de lessen online koopt en niet in de studio). Ook het annuleren kan online tot 1 uur voor aanvang van de les, dit doe je via je online account; ga naar ingeplande lessen en klik op het kruisje naar de les die je wilt annuleren.

Hoeveel lessen kan ik vooruit reserveren?

Je kunt tot maximaal 8 lessen vooruit reserveren.

Hoe druk zijn jullie lessen?

Dat verschilt per les. Vaak zijn er tussen de 12 en 20 deelnemers. Als je liever deelneemt aan een rustige les, is het verstandig om te kiezen voor de minder populaire tijdstippen; ochtenden, vrijdagavond of in de middag.

Ik ben geblesseerd. Wat kan ik het beste doen?

Vraag eerst aan je arts of behandelaar of je aan yoga kunt doen. Als zij aangeven dat dit mogelijk is, informeer de docent altijd vooraf, en de docenten zullen je zo goed mogelijk begeleiden en adviseren. Als je geblesseerd bent, kun je het abonnement stilzetten. Mocht de blessure korter of langer duren dan de tijd waarin je je abonnement op pauze hebt gezet, dan kan je ons e-mailen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) en passen wij de pauze aan.

Ik ben zwanger. Kan ik (nog) deelnemen aan de lessen?

Wij raden aan om alleen deel te nemen aan de zwangerschapsyoga. Die lessen zijn speciaal gericht op de zwangerschap. Onze zwangerschapsyoga lessen zijn actief en ook geschikt voor dames die nog niet zo lang zwanger zijn. Aangeraden wordt om vanaf 14 weken te starten met de zwangerschapsyoga. Zorg dat je de docent altijd vooraf informeert.

Abonnementen

Wat is het verschil tussen een doorlopend en niet doorlopend abonnement?

Een doorlopend abonnement loopt (zonder opzegging) door en betaal je per 4 weken. Een niet doorlopend abonnement loopt automatisch af en hoeft niet te worden opgezegd. Je betaalt een niet doorlopend abonnement vooraf via Ideal of creditkaart en doorlopende abonnementen worden afgeschreven via een automatische incasso.

Kan ik het abonnement pauzeren?

Ja, de niet doorlopende abonnementen kun je éénmaal per drie maanden stilzetten / pauzeren via je online account. Voor doorlopende abonnementen geldt dat je het éénmaal per jaar kunt stilzetten Wil je langer dan de maximale termijn pauzeren, mail ons dan even.

Houd er rekening mee dat het pauzeren altijd per direct in gaat en dat je tijdens het pauzeren geen lessen kunt volgen.

Hoe kan ik een doorlopend abonnement opzeggen?

Alleen doorlopende abonnementen hoeven te worden opgezegd. Log eerst in en kies in je account voor ‘abonnement aanpassen’.

Hoe lang is een rittenkaart geldig?

Een rittenkaart is 6 maanden geldig. We kunnen dit nog met maximaal 6 extra maanden verlengen indien dit nodig is; stuur ons dan een mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Hoe werkt een doorlopend abonnement qua reserveren?

Een doorlopend abonnement loopt per 4 weken. Twee weken voordat de nieuwe periode ingaat, krijg je al de lessen van die periode op je account bijgeschreven. Hierdoor heb je genoeg lessen en kun je altijd minimaal 2 weken vooruit reserveren. De opgespaarde lessen blijven op je account staan zolang je abonnement actief is.

Kan iemand anders op mijn naam deelnemen?

Dit kan alleen na overleg (zie ook voorwaarden).

Kan ik lessen volgen als mijn abonnement op pauze staat?

Het pauzeren van een abonnement is bedoeld voor momenten dat je niet kunt deelnemen; bijvoorbeeld tijdens ziekte of vakantie.

Je kunt dan ook niet deelnemen aan de lessen tijdens het pauzeren van je abonnement.

Ik ben geblesseerd. Kan ik de lessen inhalen?

Als je langdurig geblesseerd bent, kun je het abonnement stilzetten. Mocht de blessure korter of langer duren dan de tijd waarin je je abonnement op pauze hebt gezet, dan kan je ons e-mailen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) en passen wij de pauze aan.

Houd er vooraf rekening mee dat je niet doorlopende abonnementen één keer per drie maanden, of in het geval van doorlopende abonnementen eenmaal per jaar, kunt stilzetten; dat kan als je op vakantie gaat, of als je geblesseerd bent.

Wanneer ik lessen over heb na afloop abonnement/rittenkaart omdat ik ze niet allemaal kan volgen, ben ik ze dan kwijt?

Lessen van een doorlopend abonnement blijven altijd behouden zo lang je abonnement actief is. Je bepaalt zelf wanneer je overgebleven lessen inhaalt. Als je lessen overhoudt nadat je abonnement niet meer actief (opgezegd) is, ben je normaal gesproken je lessen kwijt; (omdat er bij het kiezen van een abonnement gekozen is voor een bepaalde tijdsduur en de prijs die je ervoor hebt betaald was afhankelijk van de tijdsduur; rittenkaarten zijn per les een stuk duurder dan abonnementen bijvoorbeeld.)

Als service bieden we aan dat je de overgebleven lessen over kan laten zetten op een nieuw abonnement/rittenkaart, wanneer je hetzelfde abonnement aanschaft krijg je alle overgebleven lessen mee (de waarde is immers hetzelfde).

Maar wanneer je een goedkoper abonnement of rittenkaart koopt, ligt de waarde van de lessen anders, we verrekenen dan de waarde van de overgebleven lessen naar de waarde van je nieuwe abonnement/rittenkaart.

VOORBEELD:

Een 2 x per week abonnement kost per les veel goedkoper dan een bijvoorbeeld een les uit een rittenkaart.

Een les uit een 2 x per week abonnement kost bijvoorbeeld 3,30 Euro (je krijgt 8 lessen voor 27 Euro). En als we de overgebleven lessen overzetten dan gaat het over de waarde.

Wanneer we dit overzetten naar een 1 x per week abonnement (5 Euro per les) dan komt dit neer op 6,6 lessen en dit wordt naar 6 lessen afgerond omdat alleen een hele les meetelt als les.

Een les van een rittenkaart kost circa 8 Euro

Een les van een 1 x per week abonnement 5 Euro

Een les van een 2 x per week abonnement 3,35 Euro

Dus als er bijv. 10 lessen over zijn van een 2 x per week abonnement dan heeft dat een waarde van 33,50 Euro en dat kun je weer verrekenen naar de rittenkaart (delen door 8)

of 1 x per week abonnement (delen door 5). Zo kan je zelf uitrekenen hoeveel lessen je kunt meenemen.

Als je om wat voor reden dan ook geen nieuw abonnement wilt aanschaffen, dan zijn de mogelijkheden:

Rittenkaart: kan nog één keer voor maximaal 6 maanden verlengd worden (in eerste instantie is een rittenkaart 6 maanden geldig en maximaal een jaar)

Abonnementen: Wanneer een abonnement is afgelopen en je hebt nog lessen over dan kan je ons een e-mail sturen en dan kunnen we je opgezegde abonnement voor 9,90 Euro per maand verlengen en op deze manier kan je je lessen nog opmaken.

* Houd er rekening mee dat de verrekende lessen en het verlengen van 't abonnement per e-mail moet worden aangevraagd, je kunt deze sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en dit kan VANAF de opzegdatum van je huidige abonnement, niet eerder omdat het systeem geen 2 abonnements-vormen op een naam accepteert.

Kan ik een abonnement overdragen aan iemand anders?

Normaal is dit niet gebruikelijk, maar stuur ons een mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) en dan kijken we wat er mogelijk is.

Betalingen

Hoe kan ik betalen?

Je betaalt online via Ideal, creditkaart (Visa/Mastercard) of afschrijving. De doorlopende abonnementen lopen altijd via afschrijving. Alle overige abonnementen, rittenkaart en proeflessen kun je betalen via Ideal of creditkaart.

Wanneer wordt het bedrag afgeschreven bij een doorlopend abonnement?

Doorlopende abonnementen lopen per 4 weken en dus is er geen vast moment per maand waarop wordt afgeschreven. Wel kun je in je account zien wanneer de volgende periode begint. Dit is tevens de datum waarop de afschrijving officieel bij de bank binnenkomt en circa 10 dagen later wordt het afgeschreven van de rekening; dit betekent dat er nooit vooraf wordt afgeschreven, maar altijd pas 10 dagen nadat de periode is ingegaan.

Wat kan ik doen als ik denk dat een afschrijving niet klopt?

Afschrijvingen worden altijd pas 10 dagen nadat de nieuwe periode is ingegaan, afgeschreven. Als het abonnement is gepauzeerd of stopgezet, volgt er daarom vaak nog wel een afschrijving van de huidige periode. Als je toch denkt dat een afschrijving niet klopt, mail ons dan eerst even zodat het kunnen nakijken; we verzoeken je vriendelijk om niet direct te storneren voordat we het voor je hebben kunnen 

 

Contact

Hoe kan ik jullie bereiken?

Per mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) zijn we altijd bereikbaar en we streven ernaar om je mail binnen 48 uur te beantwoorden. Telefonisch zijn we op werkdagen bereikbaar tussen 18.00u en 19.00u via 030-7527310. ( als je de voicemail hoort zijn we in gesprek)

Wanneer is de studio open?

De studio’s zijn altijd circa 15 minuten voor een les open. De lessen vinden vaak plaats in de ochtend en avond, waardoor we in de middag vaak gesloten zijn, maar dit is per studio verschillend.