Yoga voor iedereen! Registreren

Raamstraat 32, 3311VR Dordrecht                                                            **Follow us on Facebook**                

Maandag

Tijd

Lesvorm

Docent

Level

09.30 - 10.30 u Yin YogaHelpYin YogaIn een yin yoga les worden de houdingen langer vastgehouden dan in elke andere les. Omdat het allemaal houdingen zijn waarin het lichaam kan ontspannen, word je niet alleen leniger, maar kun je ook makkelijker loslaten. Ook veel liefhebbers van yang(actieve) lessen, gaan graag naar een yin les om de balans te behouden. Ellen
Diana Eling
intensiteit-2
19.00 - 20.00 u 
PilatesHelpPilatesPilates heeft al vele mensen geholpen bij het sterker maken van de core spieren; de spieren in het midden van het lichaam, zoals buik en rug. Veel mensen met bijvoorbeeld rugklachten hebben ondervonden dat de klachten afnemen door het deelnemen aan pilates en het heeft ook een preventieve werking. Tevens maakt Pilates je leniger en fitter en is het een leuke vorm van beweging. Iris
Diana Eling
intensiteit-2-5
20.15 - 21.15 u 
Hatha YogaHelpHatha YogaHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Samira
Diana Eling Diana ElingIs al jaren lang actief met het lesgeven op verschillende sportscholen. Deze lichamelijke inspanningen vindt ze heerlijk maar geven niet de voldoening die ze uiteindelijk in yoga heeft gevonden. Heel natuurlijk nemen de yogalessen steeds meer ruimte in in haar leven. Met haar energie en humor neemt ze jou mee door de verschillende houdingen. Verwacht bij haar een ‘down to earth’ les met duidelijke instructies. Je voelt je veilig om jezelf te mogen zijn en krijgt de ruimte om te ervaren wat yoga met je lichaam doet. Je zult leren om je meer te ontspannen, flexibeler te worden, stress beter los te laten en meer balans te vinden.
intensiteit-2

Dinsdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Level

09.30 - 10.45 u
Sivananda Hatha YogaHelpSivananda Hatha YogaSivananda Yoga is een holistische vorm van Hatha Yoga waarbij inspanning en ontspanning elkaar afwisselen. De houdingen worden hierbij wat langer aangehouden.

Een typische yogales begint met een korte ontspanning en omvat de zonnegroet, 12 basishoudingen en twee ademhalingsoefeningen. De les sluit af met een diepe eindontspanning. Na afloop zul je je energiek maar ook relaxed voelen.

Sivananda Yoga heeft een positief effect op de lichaamshouding, lichaamsbewustzijn, zelfbeeld en zelfvertrouwen. Tevens werkt het bevorderend voor een positieve levenshouding en algehele gezondheid.
Esther intensiteit-2-5
20:00 - 21:00 u Hatha FlowHelpHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt en in de flow variant is er meer sprake van een 'flow' waarin houdingen in elkaar over gaan. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Samira intensiteit-2-5
 

Woensdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Level

09.30 - 10.30 u Yin YogaHelpYin YogaIn een yin yoga les worden de houdingen langer vastgehouden dan in elke andere les. Omdat het allemaal houdingen zijn waarin het lichaam kan ontspannen, word je niet alleen leniger, maar kun je ook makkelijker loslaten. Ook veel liefhebbers van yang(actieve) lessen, gaan graag naar een yin les om de balans te behouden. Ellen intensiteit-2
20.00 - 21.00 u Power YogaHelpPower YogaEen actieve pittige yogales die zich zowel richt op kracht als op flexibiliteit. De houdingen volgen elkaar in een flow op. Stéphanie intensiteit-3

Donderdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Level

09.30 - 10.30 u 
PilatesHelpPilatesPilates heeft al vele mensen geholpen bij het sterker maken van de core spieren; de spieren in het midden van het lichaam, zoals buik en rug. Veel mensen met bijvoorbeeld rugklachten hebben ondervonden dat de klachten afnemen door het deelnemen aan pilates en het heeft ook een preventieve werking. Tevens maakt Pilates je leniger en fitter en is het een leuke vorm van beweging. Iris
Diana Eling
intensiteit-2-5
19.00 - 20.00 u Vinyasa YogaHelpVinyasa YogaEen leuke actieve les waarbij de houdingen elkaar in een fijne flow opvolgen. In deze les is er veel beweging en op het einde natuurlijk de welverdiende ontspanning Ellen
Diana Eling
intensiteit-3
20.15 - 21.15 u Yin YogaHelpYin YogaIn een yin yoga les worden de houdingen langer vastgehouden dan in elke andere les. Omdat het allemaal houdingen zijn waarin het lichaam kan ontspannen, word je niet alleen leniger, maar kun je ook makkelijker loslaten. Ook veel liefhebbers van yang(actieve) lessen, gaan graag naar een yin les om de balans te behouden. Ellen intensiteit-2

 

Vrijdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Level

09.30 - 10.30 u Hatha YogaHelpHatha YogaHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Ellen intensiteit-2