Yoga voor iedereen! Registreren

Lesrooster Yoga Point Leidsche Rijn: Strijkviertel 26, De Meern

Reminder MINDFUL PARKEREN: Op de locatie Strijkviertel kan doordeweeks tussen 09.00 en 19.00 uur NIET geparkeerd worden op het terrein van het gebouw. In de buurt zijn voldoende (gratis) parkeerplaatsen voor de ochtendlessen. In de hal hangt een kaartje met parkeersuggesties. Vóór 09.00 uur, ná 19.00 uur en in het gehele weekend kun je van ALLE parkeerplaatsen op het terrein gebruik maken.
Heel hartelijk dank voor meedenken.


Maandag 

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

09.30 - 10.30 u Easy Flow YogaHelpEasy Flow YogaEen yogales waarbij de houdingen elkaar in een fijne flow opvolgen. Dit is de zachtere variant van poweryoga Chantal intensiteit-2-5
10.45 - 11.45 u Senioren Yoga/ KundaliniHelpSenioren Yoga/ KundaliniEen les gericht op senioren waarbij we lichaamsoefeningen combineren met verschillende ademhalingstechnieken, mantra's en creatieve meditaties. Kundalini yoga draagt bij aan bewustwording van je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Kim intensiteit-1-5
18.00 - 19.00 u Hatha YogaHelpHatha YogaHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Harmke
19.15 - 20.15 u Vinyasa Yoga
HelpKlassiek PilatesEen goede les om vooral de buik en rugspieren te versterken via de klassieke manier ontwikkelt door Pilates. Het lichaam wordt niet alleen sterker maar ook leniger. Veel mensen met bijvoorbeeld rugklachten hebben er al baat bij gehad.
Harmke intensiteit-3
20.30 - 21.30 u Hatha Yoga
HelpCore VinyasaEen leuke Vinyasa les waarbij de aandacht tevens ligt op het versterken van de core spieren. Dit is een intensieve maar vooral ook leuke les!
Diana intensiteit-2-5

LET OP: vanaf 1 september 2017 gaat Denise Millarson met zwangerschapsverlof. Tot 1 januari wordt haar les op maandagochtend  vervangen door Chantal van Leeuwen.

Woensdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

07.30 - 08.30 u Early Hatha YogaHelpEarly HathaHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Harmke intensiteit-2
09.30 - 11.15 u Kundalini Yoga*HelpKundalini YogaKundalini yoga is een krachtige vorm van yoga en omvat dynamische lichaamsoefeningen gecombineerd met verschillende ademhalingstechnieken, mudra's, mantra's en creatieve meditaties. Kundalini yoga draagt bij aan bewustwording van je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Kim intensiteit-2-5
18.00 - 19.00 u Hatha Yoga**HelpHatha YogaHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Divers Diverse docentenAl jaren biedt Yoga Point ook opleidingen aan onder de naam: Yoga Docent Opleiding. In deze les worden stages en/of examens van die deelnemers afgenomen. Zij hebben minimaal hun basisopleiding afgerond en een schriftelijk examen afgelegd. Sommigen geven al yoga- of andere groepslessen, anderen doen dat in deze les voor het eerst. Zenuwen spelen vaak een rol maar nog veel meer spat het plezier, de gedrevenheid en de passie er vaak vanaf! Laat je verrassen door deze les die altijd begeleid wordt door één van de docenten die ook doceren aan de opleiding(en). Deze les is gratis voor leden van Yoga Point. Graag wel van te voren reserveren. Maximaal 14 deelnemers. ** intensiteit-2
19.15 - 20.15 u Yoga Pilates &zoHelpYoga PilatesYoga Pilates Balance is een combinatie tussen Hatha Yoga en Pilates. De warming up bestaat uit Pilates houdingen,waarbij de aandacht vooral gericht wordt op het core-center (romp/buikspieren). Daarna gaat de les verder in yogahoudingen, die eindigt met balanshoudingen, en een eindontspanning. Kim intensiteit-2-5
20.30 - 21.45 u Yin YogaHelpYin YogaIn een yin yoga les worden de houdingen langer vastgehouden dan in elke andere les. Omdat het allemaal houdingen zijn waarin het lichaam kan ontspannen, word je niet alleen leniger, maar kun je ook makkelijker loslaten. Ook veel liefhebbers van yang(actieve) lessen, gaan graag naar een yin les om de balans te behouden. Denisse intensiteit-2
*    Let op: deze Kundalini les is niet geschikt voor zwangeren. Les van 105 minuten telt als 2 lessen.
**  Let op: in deze les is er regelmatig een stagiaire van de Yoga Docent Opleiding die deze les geeft, altijd onder begeleiding van een ervaren docent. Deze les is gratis voor leden van Yoga Point.

Donderdag 

10.00 - 11.00 u Recovery YogaHelpRecovery YogaDeze yogavorm is geschikt voor mensen die een rustige yoga les willen. Een heerlijke ontspannen les! (de houdingen kan men bijvoorbeeld ook thuis kan oefenen) Jessica intensiteit-1-5
18.00 - 19.00 u Hatha Flow YogaHelpRestorative YogaHatha Flow Yoga heeft zijn roots in de Hatha traditie maar dan afgewisseld met Flow-elementen waarin je beweegt op het ritme van de adem. Zodoende werk je aan souplesse, uithoudingsvermogen, techniek en balans. Kelly intensiteit-2-5
19.15 - 20.15 u ZwangerschapsyogaHelpZwangerschapsyogaDeze cursus is speciaal voor zwangere vrouwen. Er wordt specifiek rekening gehouden met de speciale eisen die een zwangerschap met zich meebrengt. Zwangerschapsyoga leert je om spanning los te laten en belangrijke spieren te ontwikkelen. Het zorgt ervoor dat het lichaam in een goede conditie blijft/komt, waardoor je zwangerschap waarschijnlijk makkelijker verloopt en waardoor je na de zwangerschap minder nadelige effecten ondervindt en sneller herstelt. Renske intensiteit-2
20.30 - 22.00 u Ashtanga YogaHelpAshtanga YogaKrachtige en beweeglijke yoga die je, naast het trainen van al je fuctionele spieren, enorm gaat helpen om mobieler en flexibeler te worden. Hiervan profiteer je maximaal in combinatie met andere vormen van sport/ beweging. De houdingen in deze les komen rechtstreeks uit de primary serie van Ashtanga yoga (de volledige serie duurt bijna 2 uur). De houdingen worden aan elkaar gevlochten door middel van beweging (vinyasa). Het lichaam krijgt zo de kans goed op te warmen waardoor het eenvoudiger wordt om de spieren meer lengte te geven en om in uitdagende houdingen te komen. Naast het verstillen van de geest heeft deze vorm van yoga door de interne warme een ontgiftende en reinigende werking. Bert intensiteit-3-5

LET OP: Vanaf 2 november 2018 RECOVERY YOGA start om 10.00 UUR

Vrijdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

07.30 - 08.30 u Soft FlowHelpSoft FlowDeze Soft Flow is een zachtere vorm van de Easy Flow. Houdingen zullen elkaar in een vloeiende beweging en op het ritme van de adem in elkaar overgaan. Annemarie intensiteit-2-5
09.30 - 10.30 u Hatha YogaHelpHatha YogaHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Renske intensiteit-2-5
10.45 - 11.45 u Yin YogaHelpYin YogaEen yogales waarin de nadruk ligt op het bindweefsel. Door langer in een passieve houding te blijven maak je bindweefsel langer en daarmee soepeler waardoor vooral sportprestaties zullen verbeteren. Poweryoga is een Yang-vorm van Yoga. Yin is het tegenovergestelde; passief, meditatief maar met een flinke uitdaging! Denisse                                      intensiteit-2
16.00 - 17.00 u KinderyogaHelpKinderyogaKinderen vinden het heel leuk om yoga te doen, vaak zijn kinderen al lenig van zichzelf en doen met plezier de houdingen. De kinderen leren de verschillende houdingen. Het lichaam wordt sterker en soepeler en de ademhaling wordt beter.Ook verbetert de concentratie. Dit alles gebeurt op een rustige ontspannen manier die veiliger is dan bijvoorbeeld veel andere sporten. Na de inspanning zijn er nog specifieke ademoefeningen en wordt er geëindigd met een eindontspanning. Kinderyoga is natuurlijk anders dan de volwassen yoga, maar ontspanning en plezier staan voorop! Doelgroep: kinderen van 4 tot 11 jaar Monique Lijftogt intensiteit-2
19.00 - 20.15 u Restorative YogaHelpRestorative YogaRestorative yoga richt zich voornamelijk op het leren loslaten van spanning, optimaal gebruik maken van ademhaling , het ontwikkelen van lichamelijke en geestelijke bewustzijn en persoonlijke coping strategieën. Het hersteld de balans tussen lichaam en geest. Anne intensiteit-1-5
20.30 - 22.15 u XXL Masterclass**
HelpCandlelight KundaliniIn deze maandelijkse les zullen we beginnen met een korte Kundalini Kriya (serie oefeningen met een vooraf bepaald doel) en daarna de focus verleggen naar de grote mogelijkheden die Kundalini Yoga biedt op het gebied van meditatie. Wel eens langer dan 11 minuten gemediteerd? Elke maand de mogelijkheid om een vraagstuk beantwoord te krijgen. En ja, deze les wordt verlicht met kaarslicht!
Divers intensiteit-2
* Masterclass: (bijna) Elke vrijdagavond kun je kiezen voor een masterclass in verschillende diciplines. Voor aanbod (stijl, docent, datum) zie poster in de hal en het reserveringsysteem.
LET OP: vanaf 1 september 2017 gaat Denise Millarson met zwangerschapsverlof. Tot 1 januari wordt haar les op vrijdagochtend vervangen door Annemarie Kuurman.
 

Zaterdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

09.30 - 10.30 u Hatha YogaHelpHatha YogaHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Jessica intensiteit-2-5
10.45 - 11.45 u* Recovery Yoga*HelpRecovery YogaDeze yogavorm is geschikt voor mensen die een rustige yoga les willen. Een heerlijke ontspannen les! (de houdingen kan men bijvoorbeeld ook thuis kan oefenen) Jessica intensiteit-1-5


*  De les om 10.45u is ook geschikt tijdens je zwangerschap.

Zondag

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

09.30 - 10.30 u Yoga Pilates &zoHelpYoga PilatesYoga Pilates is een combinatie tussen Hatha Yoga en Pilates. De warming up bestaat uit Pilates houdingen,waarbij de aandacht vooral gericht wordt op het core-center (romp/buikspieren). Daarna gaat de les verder in yogahoudingen, die eindigt met balanshoudingen, en een eindontspanning. Kim intensiteit-2-5
10.45 - 12.00 u Kundalini Yoga*HelpKundalini YogaKundalini yoga is een krachtige vorm van yoga en omvat dynamische lichaamsoefeningen gecombineerd met verschillende ademhalingstechnieken, mudra's, mantra's en creatieve meditaties. Kundalini yoga draagt bij aan bewustwording van je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Kim intensiteit-2
14.00 - 15.45 u XXL Masterclass**HelpXXL MasterclassDit tijdstip wordt ingezet om in 105 minuten een yogastijl dieper en intensiever te ervaren. Het lesrooster vind je in het reserveringssysteem op de website en wordt beneden in de hal aangekondigd met posters. Divers Diverse docentenAl jaren biedt Yoga Point ook opleidingen aan onder de naam: Yoga Docent Opleiding. In deze les worden stages en/of examens van die deelnemers afgenomen. Zij hebben minimaal hun basisopleiding afgerond en een schriftelijk examen afgelegd. Sommigen geven al yoga- of andere groepslessen, anderen doen dat in deze les voor het eerst. Zenuwen spelen vaak een rol maar nog veel meer spat het plezier, de gedrevenheid en de passie er vaak vanaf! Laat je verrassen door deze les die altijd begeleid wordt door één van de docenten die ook doceren aan de opleiding(en). Deze les is gratis voor leden van Yoga Point. Graag wel van te voren reserveren. Maximaal 14 deelnemers. **  
16.15 - 18.00 u Iyengar YogaHelpIyengar YogaVan alle Hatha yogavormen richt Iyengar yoga zich misschien wel het meest op de uitvoering van de houdingen. Tot in precisie wordt een houding uitgelegd en doordat de houdingen relatief langer worden vastgehouden, is dit een vrij intensieve les, waarbij je goed leert hoe je een houding op de juiste wijze uitvoert, al dan niet in combinatie met riemen, blocks of andere hulpmiddelen.*** Annabel (English) intensiteit-3
20.00 - 21.00 u Meditatie en ontspanningHelpMeditatie en ontspanningDeze les bestaat uit meditatie(s) en ontspannende oefeningen. Als je ontspannen de volgende week in wilt gaan, is dit de juiste les voor je. Harmke en/of Annemarie intensiteit-1-5

*    Deze Kundalini les is wel geschikt voor zwangeren.
**  Masterclass XXL is ongeveer twee keer per maand! 105 minuten telt als 2 lessen. Voor aanbod (stijl, docent, datum) zie poster in de hal en het reserveringsysteem. 
*** Iyengar: Les van 105 minuten; telt als 2 lessen.