Yoga voor iedereen! Registreren

Amsterdam Noord (Slijperweg 2); ruime lichte studio van 300m2/ gratis parkeren. (boven de FEBO, ingang opzij)

Rooster 2017 printen klik hier     (feestdagen staan onderaan deze pagina)                                                                                     

Maandag 

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

09.30 - 10.30 u Yoga BasicHelpYoga BasicEen fijne yogales die zich richt op de basis van de yoga. In deze les wordt er veel aandacht besteedt aan de correcte uitvoering van de houdingen, waardoor de deelnemer de houdingen beter leert begrijpen en beter kan uitvoeren. Miriam intensiteit-2
18.00 - 19.00 u Dynamische hatha yogaHelpDynamische Hatha YogaHatha yoga staat bekend om de ontspannende werking en in die les is dat niet anders. Wel is er sprake van wat meer beweging en de houdingen volgen elkaar in een flow op. Een leuke les geschikt voor zowel beginners als meer ervaren deelnemers. Moniek intensiteit-3
19.15 - 20.15 u Ashtanga Yoga AllHelpAshtanga Yoga AllDe Ashtanga Vinyasa yoga les bestaat uit een serie van actieve, fysieke bewegingen, reinigende oefeningen, adembeheersing, focus, meditatie en ontspanning. Docenten begeleiden je in en uit de houding, leren je je grenzen te ontdekken en ondersteunen je op mentaal en emotioneel niveau. Ze adviseren je hoe je verdieping kan brengen in je beoefening en veilig te bewegen op de yogamat. De sfeer tijdens de yogalessen is dynamisch, geconcentreerd, energiek en aan het einde rustgevend. Moniek intensiteit-3
20.30 - 21.30 u Yin YogaHelpYin YogaIn een yin yoga les worden de houdingen langer vastgehouden dan in elke andere les, zodat de 'verlenging' van de spieren nog groter is. Omdat het allemaal houdingen zijn waarin het lichaam kan ontspannen, word je niet alleen leniger, maar kun je ook makkelijker loslaten. Ook veel liefhebbers van yang(actieve) lessen, gaan graag naar een yin les om de balans te behouden en de voordelen te ervaren. Miriam intensiteit-2

Dinsdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

09.30 - 10.30 u Hatha YogaHelpHatha YogaHatha yoga is een fysieke vorm van yoga, waarbij men het lichaam gebruikt. Dit kan op een intensieve manier gebeuren, maar ook op een meer ontspannen wijze. Eigenlijk zijn alle andere vormen van yoga, die Yoga Point aanbiedt, afgeleiden van hatha yoga. In alle lessen worden lichaam en geest door middel van (soms intensieve) houdingen getraind. Door bewust met het lichaam en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder en neemt het bewustzijn toe. De fysieke houdingen zorgen voor een toename van kracht flexibiliteit, en een gezonder lichaam. De ademhaling speelt een essentiële rol bij hatha yoga, omdat de ademhaling invloed heeft op het hele lichaam. Een juiste ademhaling heeft een positief effect op het hele lichaam. Lisanne intensiteit-2
18.00 - 19.00 u Ashtanga Yoga BasicHelpAshtanga Yoga BasicDe Ashtanga Vinyasa yoga les bestaat uit een serie van actieve, fysieke bewegingen, reinigende oefeningen, adembeheersing, focus, meditatie en ontspanning. Docenten begeleiden je in en uit de houding, leren je je grenzen te ontdekken en ondersteunen je op mentaal en emotioneel niveau. Ze adviseren je hoe je verdieping kan brengen in je beoefening en veilig te bewegen op de yogamat. De sfeer tijdens de yogalessen is dynamisch, geconcentreerd, energiek en aan het einde rustgevend. Lot intensiteit-3
19.15 - 20.15 u MeditatieHelpMeditatieLeer om aanwezig en bewust van het moment te zijn. Laat los wat niet nodig is zodat er ruimte is voor ontspanning en bewustzijn Lot intensiteit-1-5
20.30 - 21.30 u Yin Yoga & MindfullnesHelpYin Yoga & MindfullnesIn een yin yoga les worden de houdingen langer vastgehouden dan in elke andere les, zodat de 'verlenging' van de spieren nog groter is. Omdat het allemaal houdingen zijn waarin het lichaam kan ontspannen, word je niet alleen leniger, maar kun je ook makkelijker loslaten. Ook veel liefhebbers van yang(actieve) lessen, gaan graag naar een yin les om de balans te behouden en de voordelen te ervaren. Aan deze les is tevens een deel mindfullnes. Lot intensiteit-2

Woensdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

09.30 - 10.30 u Power YogaHelpPower YogaEen actieve pittige yogales die zich zowel richt op kracht als op flexibiliteit. De houdingen volgen elkaar in een flow op. Lot intensiteit-3
18.00 - 19.00 u Yin YogaHelpYin YogaIn een yin yoga les worden de houdingen langer vastgehouden dan in elke andere les, zodat de 'verlenging' van de spieren nog groter is. Omdat het allemaal houdingen zijn waarin het lichaam kan ontspannen, word je niet alleen leniger, maar kun je ook makkelijker loslaten. Ook veel liefhebbers van yang(actieve) lessen, gaan graag naar een yin les om de balans te behouden en de voordelen te ervaren. Miriam intensiteit-2
19.15 - 20.15 u* Kundalini YogaHelpKundalini YogaKundalini yoga is een krachtige vorm van yoga en omvat dynamische lichaamsoefeningen gecombineerd met verschillende ademhalingstechnieken, mudra's, mantra's en creatieve meditaties. Kundalini yoga draagt bij aan bewustwording van je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Hanneke intensiteit-2
20.30 - 21.30 u PilatesHelpPilatesPilates is een oefenmethode die zich richt op training van lichaam en geest. Pilates is ontwikkeld door Joseph Pilates. Het doel van Pilates was om het lichaam beter bestand te maken tegen ziektes. Dit werd gerealiseerd door de spieren te versterken, de flexibiliteit te vergroten, de concentratie beter te maken en de algehele gezondheid te verbeteren. De Pilates oefeningen richten zich op het hele lichaam, waarbij vooral de core-spieren worden getraind en het is ontstaan in het begin van de 20e eeuw. Joseph was zijn tijd zo ver vooruit dan men eigenlijk pas in het begin van de 21e eeuw zijn werk is gaan erkennen. Alleen in de Verenigde Staten beoefenen al meer dan 10 miljoen mensen en dit aantal groeit nog steeds snel. Ook in Nederland groeit het aantal deelnemers nog snel en Pilates krijgt steeds meer bekendheid. Mairon intensiteit-2-5
* De Kundalini les op woensdag wordt in augustus i.v.m. zomerrooster vervangen door een Ashtanga Yoga Basic les (docent Sander)
 

Donderdag

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

09.30 - 10.30 u* Kundalini YogaHelpKundalini YogaKundalini yoga is een krachtige vorm van yoga en omvat dynamische lichaamsoefeningen gecombineerd met verschillende ademhalingstechnieken, mudra's, mantra's en creatieve meditaties. Kundalini yoga draagt bij aan bewustwording van je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Hanneke intensiteit-2
18.00 - 19.00 u PilatesHelpPilatesPilates is een oefenmethode die zich richt op training van lichaam en geest. Pilates is ontwikkeld door Joseph Pilates. Het doel van Pilates was om het lichaam beter bestand te maken tegen ziektes. Dit werd gerealiseerd door de spieren te versterken, de flexibiliteit te vergroten, de concentratie beter te maken en de algehele gezondheid te verbeteren. De Pilates oefeningen richten zich op het hele lichaam, waarbij vooral de core-spieren worden getraind en het is ontstaan in het begin van de 20e eeuw. Joseph was zijn tijd zo ver vooruit dan men eigenlijk pas in het begin van de 21e eeuw zijn werk is gaan erkennen. Alleen in de Verenigde Staten beoefenen al meer dan 10 miljoen mensen en dit aantal groeit nog steeds snel. Ook in Nederland groeit het aantal deelnemers nog snel en Pilates krijgt steeds meer bekendheid. Eefje intensiteit-2-5
19.15 - 20.15 u Power YogaHelpPower YogaEen fijne actieve les waarbij de houdingen elkaar in een flow opvolgen. De docente besteedt tevels veel aandacht aan de uitvoering van de houdingen en de les is geschikt voor beginners en gevorderden. Paula  intensiteit-3
20.30 - 21.30 u Iyengar YogaHelpIyengar YogaVan alle Hatha yogavormen richt Iyengar yoga zich misschien wel het meest op de uitvoering van de houdingen. Tot in precisie wordt een houding uitgelegd en doordat de houdingen relatief langer worden vastgehouden, is dit een vrij intensieve les, waarbij je goed leert hoe je een houding op de juiste wijze uitvoert, al dan niet in combinatie met riemen, blocks of andere hulpmiddelen. Paula intensiteit-2-5
De Kundalini les vervalt in augustus i.v.m. zomerrooster
 
Elke laatste zaterdag van de maand is er een extra lange Ashtanga Yoga les tot 12.30; deze speciale les telt mee als twee lessen.
 
 
 
 
 

Zondag

Tijd

Lesvorm

Docent

Fysieke intensiteit

09.30 - 10.30 u Yoga BasicHelpYoga BasicEen fijne yogales die zich richt op de basis van de yoga. In deze les wordt er veel aandacht besteedt aan de correcte uitvoering van de houdingen, waardoor de deelnemer de houdingen beter leert begrijpen en beter kan uitvoeren. Tina
Tanja TanjaTanja started with Yoga in India in 2008. She lived, studied Yoga and worked in India until she returned to Berlin in 2010. The seed of the passion for Yoga was planted deeply.

Back in n Berlin working as an occupational therapist, Tanja deepened her knowledge and practice of Iyengar Yoga, Body posture and alignment with various Teachers from Berlin, the United States and India. She participated at many workshops and retreats and goes regular to her teachers, the Iyengar Family in Pune/India and other Iyengar Teachers in Goa and Rishikesh.

She finished 2015 the 3 year long Iyengar Yoga Teacher Training in Amsterdam. Since than Tanja is teaching in various studio in and around Amsterdam.
intensiteit-2-5
10.45 - 11.45 u Yin YogaHelpYin YogaEen actieve pittige yogales die zich zowel richt op kracht als op flexibiliteit. De houdingen volgen elkaar in een flow op.In een yin yoga les worden de houdingen langer vastgehouden dan in elke andere les, zodat de 'verlenging' van de spieren nog groter is. Omdat het allemaal houdingen zijn waarin het lichaam kan ontspannen, word je niet alleen leniger, maar kun je ook makkelijker loslaten. Ook veel liefhebbers van yang(actieve) lessen, gaan graag naar een yin les om de balans te behouden en de voordelen te ervaren./span> Miriam intensiteit-2
12.00 - 13.00 u* Coming soon New Class coming soon
 

Feestdagen YogaPoint Amsterdam:

Dinsdag 5 december : dicht vanaf 10.30

Maandag & Dinsdag 25 en 26 december dicht

Maandag 1 januari 2018 : DICHT

 
** Het lesrooster zal verder worden uitgebreid!
 
Amsterdam Noord (Slijperweg 2)